دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

کلبه کرامت جلسات ۳-۲-۳۲۱ دکترین سینما ۲ و ۳ طرح ریزی استراتژیک۹

شرح جلسه ۳۲۱ کلبه کرامت / درآمدی بر دکترین سینما ۲

شرح جلسه ۳۲۲ کلبه کرامت / تاریخ طرح ریزی استراتژیک ۹

شرح جلسه ۳۲۳ (درآمدی بر دکترین سینما ۳) به همراه نمودارها

ادامه مطلب را کلیک کنید



شرح جلسه ۳۲۱ کلبه کرامت / درآمدی بر دکترین سینما ۲

عنصر شاکله ی جامعه، انسان، فاعل شناسا(سوژه) و منبع معرفت دستخوش دگردیسی بزرگ مغزی شده است. نسل جدید بر خلاف نسل قبل که بیشتر از طریق شنیدن و خواندن کسب معرفت می‌کرد؛ به دریافتِ تصویری معارف روی آورده تا راه طولانی نسل قبل را میان بر بزند.

از این رو هر نسل نسبت به نسل قبل، معرفت بیشتری را سریع تر و فشرده تر کسب می‌کند. این روند تا جایی ادامه خواهد یافت که نوع بشر تحمل تماشای فیلم و یا خواندن کتاب را نخواهد داشت. نقش منفعلانه­ ی خود را کنار خواهد زد و در مواردی چون سناریو، کارگردانی و بازی به طور فعال درگیر خواهد شد. او دیگر می‌خواهد در نوشتن سناریو مشارکت داشته باشد؛ خودش آن را کارگردانی کند و یک طرف داستان باشد.

تحقیقی در سال ۲۰۰۸ آلمان با نام آینده­ی ارشاد و اغوا (future entertainment)، این روند گرایش نسل جدید به دریافت معارف از طریق تصویر را پیش بینی کرده است. طبق این تحقیق تا سال ۲۰۲۰ انسان با واسطه­ی مفهوم زندگی دوم (second life) گذاری از مفعول بودن به فاعل بودن خواهد داشت.

با ادامه روند دگردیسی، افراد نسل بعد توامان ابژه و سوژه خواهند بود؛ به عبارتی هم خودشانند و هم آواتارشان. در آینده، یک تخیل جمعی ایجاد خواهد شد که در آن ضمن حفظ فردیت(individualism) اصالت جمع (socialism) مطرح­ست که باعث ایجاد یک نگاه سوم در علوم اجتماعی می‌شود و در نهایت نهادهای سنتی آموزش و پرورش، آموزش عالی، سینما و … که نمی‌توانند با این تحول هماهنگ شوند؛ نابود خواهند شد.

منبع : روح الله





شرح جلسه ۳۲۲ کلبه کرامت / تاریخ طرح ریزی استراتژیک ۹


همواره در تحلیل مسائل جهانی و در تقابل دشمن، باید نحوه تفکر دشمن و نحوه تفکر او در مورد خودمان را بدانیم. در این راستا سناریوی دانیال نبی (ع)، مطرح شده از طرف یک گروه افراطی مسیحی، مورد اهمیت واقع می‌شود.

پیرامون حضرت دانیال نبی (ع) در متون یهود بر خلاف متون اسلامی‌مطالب زیادی وجود دارد. گروهی آمریکایی با تفسیر “کتاب دانیال” از عهد عتیق، کتابی تحت عنوان “دانیال،شاه جنوب” منتشر کردند. این کتاب از سال ۱۹۹۳ تا امروز در حال به روز رسانی ست. براساس این کتاب، مجله “فیلادلفیا ترُمپت”  به اروپا (به قول نویسنده، امپراطوری مقدس روم اروپایی) نام “شاه شمال” و به ایران نام “شاه جنوب” نسبت داده است.  در سناریوی دانیال شاه جنوب و شاه شمال با هم درگیر می‌شوند. در نتیجه این درگیری، سرزمین مقدس، زیرِ تاخت و تاز قرار می‌گیرد و بعد از نابودی آن، آرماگدون و ظهور مسیح اتفاق می‌افتد. این نشریه، بیداری اسلامی‌و اتفاقات اخیر را در راستای سناریوی دانیال می‌داند.

مفهومی‌به نام سرطان ایرانی مطرح می‌شود که می‌گوید: ایران با استفاده از حربه ی نفت، ایران‌های جدید خواهد ساخت که در نهایت باعث نابودی غرب می‌شود. این نشریه، درگیریِ بین شاه شمال و شاه جنوب را در بحران موازی انقلاب در کشورهای عربی،  اتحاد لیبی و اتیوپی با ایران، تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتم، رادیکالیزه شدن سیاست مصر و قطع روابط مصر و آمریکا دنبال می‌کند که در نتیجه ی آن اسرائیل نابود شده و آرماگدون اتفاق می‌افتد. لذا در تحلیل مسائل جاری، دشمن با مصادر ه­ی حضرت دانیال نبی و سناریوی دانیال، اقداماتی مثل تحریم نفت ایران از طرف اروپا و تصویب قانون منع نفی کشتار ارامنه علیه ترکیه را برای خنثی کردن فرار عبدا… صالح و نتیجه انتخابات مصر در دستور کار قرار داد.

دشمن این جنگ را باور کرده؛ ما چطور؟

منبع : روح الله






شرح جلسه ۳۲۳ (درآمدی بر دکترین سینما ۳) به همراه نمودارها


در ذیل خلاصه‌ای از مطروحات جلسه ۳۲۳ از سلسله جلسات کلبه کرامت از نظرتان میگذرد با این تذکر جدی که این مباحث برای دانشجویان و شرکت کننده‌گان ثابت این جلسات مفید و معین است و بدیهی است که این شِمای کلی و گستره‌ای از واژه‌ها و کلید واژه‌ها برای افرادی که پیگیر مستمر تفکرات و مباحث ایشان نیستند شاید نامفهوم و ثقیل تلقی گردد. علاقه‌مندان برای اطلاع و آگاهی بیشتر میتوانند به سایت‌ و دی وی دی‌های (رسمی) منتشر شده ایشان توسط مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز مراجعه نمایند.

استاد حسن عباسی در این جلسه برای سومین جلسه متوالی به «درآمدی بر دکترین سینما» پرداخت. او با اشاره به انقلابی که در زمینه رسانه در حال وقوع است دیدگاه پست مدرن و ترنس مدرن و نگاه اسلام به وجوه رسانه و ارتباط بین آن‌ها را را تشریح کرده و در نهایت راه رسیدن به رسانه دینی را مشخص کرد.

ادامه توضیح و نمودارها در ادامه مطلب …

سینما شامل سه جزء هنر، صنعت و رسانه است که در عصر حاضر جزء رسانه در حال یک انقلاب بزرگ است. این انقلاب در رابطه بین سه وجه گوینده، پیام و گیرنده در حال وقوع است و بر خلاف گذشته که فقط گوینده مطرح بوده امروزه؛ هم گوینده و هم شنونده مطرح هستند.

در این عصر جدید رسانه ای پیام در حال ترکیب با گیرنده است و از آنجایی که در نگاه پست مدرنیسم گزاره مرگ مؤلف به عنوان سرچشمه صرف پیام و به معنی حذف او پس از تولید پیام مطرح است و این نگاه نوعی کثرت گرایی (پلورالیسم) به وجود می‌آورد که در آن پیام توسط گیرنده ایجاد می‌شود و هر کس برداشت خود را فارغ از منظور گوینده (سرچشمه پیام) خواهد داشت. مانند برداشت‌های مختلف از قرآن که موجب ایجاد فرقه‌های مختلف در اسلام شده است. ایشاندر ادامه مرحله گذار از پست مدرنیسم به ترنس مدرنیسم را تبیین کردند و ترنس مدرنیسم را که در آن رسانه گیرنده پیام با پیام یکی می‌شود را با چند مثال به صورت مبسوط توضیح دادند.

رسانه در قرآن در دو وجه بلاغ و دعوت مورد توجه قرار گرفته‌اند. وجه دعوت شامل سه گزاره موعظه ، جدال احسن و حکمت است. در این وجه آنچه از قرآن و سیره عملی معصومین و حدیث«کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم»از امام صادق (ع) برمیآید این است که گوینده پیام باید خود، پیام بوده و به آنچه میگوید عمل کند. همانند انسانهای صالح و بزرگی که خود وجودشان پیام است. اگر کسی به آنچه میگوید عامل نباشد حرف او اثر نمیکند. لذا دلیل اکثر مشکلات درونی رسانه‌ امروزی (داخل کشور) عدم تطابق عمل اصحاب رسانه با پیامی‌است که به مخاطب میرساند.

در همین راستا ایشان برای تفسیر بهتر شاگردان اکثر علما و حکمای بزرگ با آن‌ها زندگی میکردند را به عنوان مثالی آوردند که درس خود را از رفتار آن‌ها میگرفتند و به عبارتی گیرنده پیام با پیامی‌که از گوینده ای که خود عامل به آن بوده دریافت کرده یکی می‌شود اما در علم مدرن شخص عالم لزوماً به دانسته خود ایمان نداشته و بین پیامی‌که میرساند و گوینده پیام که خود اوست یک شکاف وجود دارد.

در نگاه دینی پیام باید با گوینده آن ممزوج شود و گوینده عین پیامی‌باشد که ایجاد میکند لذا اگر بتوان آنطور که در دین مطرح است گوینده خود به پیام خود عامل باشد و همچنین گیرنده نیز خارج از نگاه تکنولوژیک با پیام یکی شود یعنی آن پیام را باور کرده و به آن عمل کند، دکترین رسانه مبتنی بر حکمت دعوت و بلاغت رقم خواهد خورد و در نتیجه رسانه دینی ایجاد میشود.

در این نگاه گوینده پیام باید از روایت «قل و دل» پیروی کند همچنین گیرنده پیام نیز باید پیام دریافتی را به مثابه گاو در نگاه آیت الله سید علی قاضی پیام را نشخوار کرده و سپس آنرا جذب کند. در چنین رسانه‌ای پیام ارسال شده رها نخواهد بود.

منبع : روح الله



نمودارهای جلسه ۳۲۳:

برای دیدن نمودار‌ها با اندازه اصلی روی عکس‌ها کلیک کنید




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد