دکتر حسن عباسی در جلسه سیصد و ششم از سلسله جلسات «طرحریزی استراتژیک کلبه کرامت» تحت عنوان «شورش علیه طمع 5 » به رمز بقای آن یک درصدر پرداخت؛
عباسی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای سرمایهداری که دردسرهای زیادی هم ایجاد میکند...
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال گفت: اگر
خواستید چهره شیطانهای انسی را ببینید، به کسانی که شک دارند که از دل دین
علوم مختلف برمیآید، بنگرید، دین یعنی روش زندگی، در دین، علم تابع ایمان
است...
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال گفت: اگر
خواستید چهره شیطانهای انسی را ببینید، به کسانی که شک دارند که از دل دین
علوم مختلف برمیآید، بنگرید، دین یعنی روش زندگی، در دین، علم تابع ایمان
است.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، حسن عباسی در
جلسه سیصد و ششم از سلسله جلسات «طرحریزی استراتژیک کلبه کرامت» تحت
عنوان «شورش علیه طمع 5 » به رمز بقای آن یک درصدر پرداخت
عباسی با اشاره به اینکه یکی از
رویکردهای سرمایهداری که دردسرهای زیادی هم ایجاد میکند سازوکارهای سفته
بازی و مسائل اینچنینی است، گفت: این مسئله به این معنی نیست که آنچه در
دوره مدرن شکل گرفته در مناسبات اقتصادی بشر موضوع جدیدی است بلکه در یک
جمله جامعهشناختی میتوان گفت، بسیاری از خَرشرها که در دورههای گذشته
مطرح شده بود، در این دوره مدرن تئوریزه شده است.
فاسقین در تئوریزه کردن گناهانشان موفق هستند
وی گفت: آنچه باعث موفقیت جبهه فاسقین
در برابر جبهه مؤمنین در عرصه مدرن شده این است که آنها در تئوریزه کردن
گناهانشان موفقتر بودند؛ زیرا ایشان آنچه از گناه و تعفن برمیآید در
شاکلهای زیبا و فریبنده پیچیده و به تئوریزه کردن مدرن آن میپردازند.
عباسی افزود: از جمله دلایل موفقیت جبهه
کفر این است که چون اکثر مردم از عقل استفاده نمیکنند (اکثرهم لایعقلون)،
پس گروه فسق میتوانند بر انگارههای عقلانی مردم سوار شوند و اینچنین
پیش روند.
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت
بدون مرز گفت: عامل دیگر موفقیت جبهه فاسقین در برابر جبهه مومنین این است
که حکومتهایی که شکل گرفتند حکومت های ظلم و فساد بودند که برای گزارههای
منفی وقت میگذارند و شأن قائل هستند.
در میان انبیا و اولیا افراد معدودی امکان حکومت کردن پیدا کردند
وی با بیان این سوال که در بین 124 هزار
نبی چند نفر حکومت داشتند که امکان اداره حکومت و جامعه را بیابند، گفت:
از بین انبیا و ائمه فقط افراد معدودی همچون امام علی (ع) توانستند حکومت
را تشکیل دهند که امروزه ما هروقت به چیزی استناد میکنیم، میگوییم حضرت
امیر در قضاوت اینگونه عمل کرد.
عباسی در ادامه گفت: انسانهای معصوم
چون امکان حکومت نداشتند روشها را برای ما تبیین نکردند، اگر هم مواردی در
قرون وسطی در کلیسا بوده، دین تحریفی محسوب میشود و نمیتواند الگو قرار
بگیرد.
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت
بدون مرز افزود: یکی از مواردی که باید در بخش جامعهسازی زدوده شود این
است که جزئیات هر پدیدهای از اجزای مختلف در حوزه آموزش عالی مانند هنر،
بهداشت، درمان و... را که برای مردم، سنت و عرف شده، یکی یکی شناسایی کرده و
مورد هجوم قرار دهند.
وی با اشاره به این که روش اصلاح این
نیست که یکی بیاید و دیگری برود، گفت: این عملا به معنای سادهانگاری است
که یک نفر بیاید و کارها درست شود، چنان که در گذشته دیدیم که شاه رفت و
امام خمینی(ره) آمدند، اما اوضاع آن جور که تصور میکردیم درست نشد.
اصلاح رأس و زیرمجموعهها باید توأمان صورت گیرد
عباسی در ادامه گفت: پونزی یکی از
کلاهبرداران غربی است که دانشجویان در کتابهای دانشگاهی باید تئوریهای او
را به عنوان نظریه بخوانند و امتحان دهند، حال آن که رئیس دانشگاهی که این
کتاب در آن تدریس میشود فردی مؤمن و بسیجی است و زیردستانش هم خانمها و
آقایان مذهبی میباشند، اما نظریات پونزی را تدریس میکنند که کلاهبرداری
بیش نیست! پس باید تمام رأس و زیرمجموعهها با هم اصلاح شوند تا مفسدهای
پیش نیاید.
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت
بدون مرز افزود: استادان دانشگاه به اندازهای که در تدریس نظریات دیوید
هیوم و غیره تقید دارند، در تدریس بحثهای مذهبی و کلام خدا تقید ندارند،
تقریبا هیچ یک از اساتید در بحثهای مختلف سخنانشان از آن خودشان نیست و
تنها گوینده هستند.
وی با تأکید بر این که قوت جامعهسازی
این است که هرگاه انگاره باطلی را دیدید منتظر حرکت افراد دیگر نمانده و
خود به شناسایی و نابود کردن آن انگاره باطل بپردازید، گفت: اگر رأس را
اصلاح کردیم بنا نیست که زیرمجموعهها هم اصلاح شوند، جریان لیبرال بازرگان
و بنیصدر، منتظری، خاتمی و همچنین جریان انحرافی و جریان فتنه از دل نظام
بیرون آمده است.
عباسی افزود: آن چه در تئوریهای
جامعهسازی اشاره کردم این است که، به مُرِّ شعار «لا الهَ الّا الله» باید
بخش «لا الهَ یعنی غیر خدا را بزداییم، سپس به «الّا الله» یعنی فقط خدا
برسیم.
وقتی انسان مؤمنی در رأس قرار گرفت، تضمینی نیست که لایههای بعدی هم بدون مشکل باشند
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت
بدون مرز در ادامه گفت: تجربه ثابت کرده است که وقتی انسان مؤمنی در رأس
قرار گرفت، تضمینی نیست که لایههای بعدی هم بدون مشکل و آنچنان مؤمن
بوجود آیند بلکه در لایههای بعدی افراد مشکلدار میبینیم، لذا اگر این
حلشدنی بود پیامبراکرم (ص) به تنهایی دنیا را اصلاح میکردند و اطراف
ایشان تا این حد افراد مسئلهدار نبودند.
وی چنین ادامه داد: به عنوان مثال مقام
معظم رهبری رؤسایی مانند رئیس صدا و سیما را خود انتخاب میکنند، این افراد
در ظاهر عالی هستند و نماز اول وقت خوان، اما در خروجی تلویزیون که خوراک
فرهنگی به مردم میدهد همه جور مشکلی وجود دارد.
عباسی با تاکید بر اصلاح تمام سیستمها
گفت: یک هرم را در نظر داشته باشید، تمام اجزای دین تا آخر هرم افرادی
مانند امام خمینی(ره) میخواهد، اگر جور دیگری نگاه کنیم قطعاً امام زمان
(عج) هم نمیتواند موفق شود، یعنی در اصلاح سیستم یک نظام ولایت فقیه داریم
و یک سری سیستمهای دیگر که باید بقیه سیستمها را نیز اصلاح نماییم.
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت
بدون مرز ادامه داد: ما از طرفی با سیستم سلبی مواجه هستیم مانند حکومت
دیکتاتوری شاهنشاهی و از طرفی هم با یک سیستم ایجابی همراه هستیم که همان
سیستم حکومت ولایت فقیه میباشد، به عنوان مثال در فضای نظامی کسی که ستاد
(میایستد) است برای دیگرانی که زیرگروه هستند برنامهریزی میکند.
جایگزینی انگارههای حق با انگارههای باطل
وی افزود: این که سیدی درست کنیم که
شاید حضرت این جمعه بیاید و موارد اینچنینی مشکلی را حل نمیکند، اگر هرکس
سعی کرد یکی از این انگارهها را شناسایی کرده، آن را بزند و پودر کند،
موفق است و بالاتر از آن این است که گزاره سنت حقی را جایگزین این انگاره
باطل شده کند.
عباسی در این باره گفت: کسانی مثل
پونزی، مِیدآف و . . . پیامآوران کفر و فجور هستند و مجاهدت یعنی جوری
پونزی را معرفی کنید که هیچکس در نظام جمهوری اسلامی نتواند کتاب برایش
تألیف کرده و تئوریهای او را تدریس کند.
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت
بدون مرز در ادامه گفت: اگر خواستید چهره شیطانهای انسی را ببینید، به
کسانی که شک دارند که از دل دین علوم مختلف برمیآید بنگرید، دین یعنی روش
زندگی، در دین، علم تابع ایمان است.
علوم انسانی غربی علوم حیوانی است
وی گفت: در قرآن 69 بار آیه «الّا الذین
آمنوا و عملوالصالحات» آمده است که تفاوت نگاه دینی از غیردینی را نشان
میدهد، به این ترتیب خداوند 69 بار در قرآن گفته است ایمان داشته باشید و
به آن عمل کنید و گرنه در خسران هستید.
عباسی با اشاره به اینکه متعلقات ایمان؛
ایمان به خدا، ایمان به غیب، ایمان به کتاب، ایمان به انبیاء، ایمان به
آخرت، ایمان به آیات الهی و ایمان به ملائکه است، گفت: در دین ایمان مطرح
است نه علم؛ ایمان داشته باشید و عمل کنید در حالی که در سایر روشها به
علم عمل میشود و ممکن است این علم مخدوش شود.
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت
بدون مرز افزود: آن چه از راه حس و تجربه به دست میآید علم است و اگر
انگارههای حسی نبود، انیشتین نمیتوانست کشف خود را انجام دهد، اما آنچه
مصداق ایمان است از حس و تجربه بالاتر است.
وی گفت: آنچه در گزارههای غربیون است
انسان حیوانی است. انسان، حیوان ناطق است، حیوانی که وجه متمایزی دارد،
لذا آنچه به عنوان علوم انسانی نامیده میشود علوم حیوانی است.
عباسی ادامه داد: در ابتدا باید مسئولان
را با «لااله» آشنا کنیم، حال اگر کسی انقلت کرد و تشکیک بوجود آورد، اگر
عوامگونه و بازاری بود میتوان از او گذشت؛ اما کسی که چندین واحد علمی
گذرانده و دکترا دارد، چگونه میتوان از او قبول کرد؟
انسانی که ریشه در آسمانها دارد
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت
بدون مرز افزود: انسانی که بُعد مادی او فقط تجسم مسائل مادی است و به قول
آیتالله جوادی آملی ریشه در آسمانها دارد چگونه باید عمل کند؟ گروهی از
کسانی که دکترا دارند میگویند که چرا میگویید علم درون دینی میتوان
تولید کرد؟ اگر به ایشان بگویید علم کلام یعنی معاد را باید به صورت علمی
تبیین کرد چه میکند؟
وی گفت: ایمان را چگونه باید تبیین علمی
کرد؟ اگر توانستید اصل پنجم و ایمان به آخرت را تبیین علمی کنید علم درون
دینی شکل میگیرد، انسانی که فطرت، نفس و روح دارد، عذاب و عقاب میشود، پس
چگونه علوم انسانی متفاوت نداریم؟! و این مصیبت است.
عباسی بیان داشت: بنابراین یک مصلح اجتماعی، در مقابل مفسد اجتماعی، باید تک تک انگارههای کفر و عملهایشان را به هم بریزد.