جلسات اولیه کلبه کرامت | دکتر عباسی | ۱ تا ۸
کیفیت : بالا | فرمت : mp4
جلسه ۱ : درآمدی بر سیاست گذاری , تصمیم سازی و چاره اندیشی _ ۵ بهمن ۱۳۸۵
جلسه ۲ : درآمدی بر مبانی دکترینولوژی _ ۵ بهمن ۱۳۸۵
جلسه ۳ : انطباق چاره و سیاست در تصمیم و اجرا _ ۱۲ بهمن ۱۳۸۵
جلسه ۴ : درآمدی بر درخت فلسفه _ ۱۲ بهمن ۱۳۸۵
جلسه ۵ : درآمدی بر طرح تطبیقی استراتژیک مدرنیسم و اسلام _ ۳ اسفند ۱۳۸۵
جلسه ۶ : انطباق طرح استراتژیک با فلسفه _ ۳ اسفند ۱۳۸۵
جلسه ۷ : درآمدی بر طرح تطبیقی کلبه کرامت و کلبه دیجیتالی _ ۱۰ اسفند ۱۳۸۵
جلسه ۸ : درآمدی بر جنین حکمت _ ۱۰ اسفند ۱۳۸۵
جلسه اول : Part1 | Part2 | Part3 | Part4
جلسه دوم : Part1 | Part2 | Part3 | Part4
جلسه سوم : Part1 | Part2 | Part3 | Part4 | Part5
جلسه چهارم : Part1 | Part2 | Part3 | Part4 | Part5
جلسه پنجم : Part1 | Part2 | Part3 | Part4
جلسه ششم : Part1 | Part2 | Part3 | Part4
جلسه هفتم : Part1 | Part2 | Part3 | Part4
جلسه هشتم : Part1 | Part2 | Part3 | Part4
منبع :
درآمدی بر سیاست گذاری ، تصمیم سازی و چاره اندیشی / مجموعه جلسات کلبه کرامت | جلسه ۱
مدت زمان: ۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
تاریخ : ۵ بهمن ۱۳۸۵
موضوع : درآمدی بر سیاست گذاری ، تصمیم سازی و چاره اندیشی
فرمت: mp4 , mp3
کیفیت: عالی
توضیح کوتاهی از این جلسه:
اساسی ترین طرح زمین مانده جامعه : قرآن
توام با طرح ریزی برای یک جامعه باید افراد آشنا بر ادبیات طرح ریزی استراتژیک نیز تربیت شوند تا طرح را اجرا کنند .
آشنایی با مبانی :
چگونگی تبیین دکترین
چگونگی استخراج استراتژی (یا در سطح پایین تر تاکتیک) از دکترینها
چگونگی تبدیل استراتژی یا تاکتیک به طرح
” زنها نسبت به مردان بیشتر ستادها و به کارگیری دکترینها رو برمیتابند البته من با نظر فوکویاما مبنی بر سیاست زنانه در جهان مخالف هستم (فوکویاما استدلال افراطی داشت) . “
در نظام طرح ریزی در نسبت با سوزن پرگار مسائل رو عنوان میکنیم و نوک مداد توجه ما را جلب نمیکند . یعنی به پدیده عینی آن توجه نمیکنیم بلکه به اساس توجه میکنیم(معماری که به ستونها یا مطالبی که روی خواهد داد در آن مکان توجه نمیکند ، به طرح بها میدهد) . لذا اولین مفهومیکه در نظام طرح ریزی چه تکنیکی چه تاکتیکی چه عملیاتی و چه استراتژیکی باید با آن آشنا شویم اینکه به ذاتیات مسئله پی ببریم . مثلا در مورد انسان همه مشغول به لباس و خوراک و مال انسان هستند و کسی به فطرت انسان توجه نمیکند . کسی که برای انسان طرح ریزی میکند باید به فطرت انسان توجه کند .
فمنیستهای شاخص جهانی ، همه که جنبش پست مدرن فمنیستی رو تشکیل دادند شکستهای سنگینی در زندگیهای شخصی خورده اند و توام با عقدههایی به این کار دست زدند . وقتی طرح استراتژیک یک گوشه رو در نظر میگیره اصلا طرح نیست چرا که اینها معمولا به جنسیت فقط پرداخته اند . بعضی خانواده هم به میان میآوردند که اینها باز جامع نیست .
*** بر اساس مفاد تعریف ، طرح باید جامع ، کامل ، مانع و رادع باشه . ***
در نگاه اسلام آنچه جنسیت فدایش میشود خانواده است ( فمنیم و فالونیم فدای فامیل) . خانواده هم در اسلام حد دارد . یعنی حلال است که در یک جا خانواده برای چیزی از هم پاشیده شود . آن چیز از نظر اسلام زندگی ست . یعنی خانواده شیوه زندگی یکی از طرفین را نفی کند یعنی امکان کشت و زرع برای آخرت از یکی از آنها سلب کند . در اینجا طلاق (مغبوض ترین حلال نزد خدا) نوعی هجرت است . ایثار هم در خانواده حد دارد تا مصداق ظلمت نفسی نشود .
در این جا اساس طرح ریژی استراتژیک میشود زندگی .
اگر حوزه ستادی زنان در جامعه ما نتوانند زندگی را تعریف و طراحی کنند ، از آقایون در تمام سازمانهای مرد سالارانه اشون هیچ چی بر نمیاد . (دقیقه ۳۵:۰۰)
منظور نگاه افراطی به زندگی ( مثل لایفتالیستها ) نیست . حیات طیبه در قرآن چیزی ست که همه توصیفش میکنند ولی کسی تبیین اش نمیکنه .
اگر طرح جامع زندگی در کشور ما بومیطراحی شد از دلش حتما دکترین و استراتژی اقتصادی و سیاست داخلی و دیپلماسی و امنیتی و دفاعی و نظامیو … در میآید .
ساختار سیاست امروز را مثلث قانون گذاران و استراتژیستها و مجریها شکل میدهند .
دانلود فایل صوتی:
حجم: ۹ مگابایت
دانلود فایل تصویری: (سرور مدیافایر)
دانلود به صورت پارتهای ۱۲۰ مگابایتی:
دانلود پارت ۱ : Direct Link
دانلود پارت ۲: Direct Link
دانلود پارت ۳: Direct Link
دانلود پارت ۴: Direct Link
حجم:۳۵۰ مگابایت
منبع: دوست خوبم “ آقا مسعود ” ( moslemi.masoud@yahoo.com ) و (سایت فاخر برای حقیقت جویان)