دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

آمریکا , حمله به ایران , دکتر عباسی , طرح‌ریزی نقشه جامع کشور

دکتر عباسی : آمریکا توانایی حمله به ایران را ندارد .


خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آمریکا امروز در همه کشور‌ها منطقه سایه ایران را می‌بیند به همین خاطر توانایی حمله به ایران را ندارد، لذا قطعنامه تصویب می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن عباسی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی طی سخنانی در چهاردهمین همایش آموزشی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با موضوع "درآمدی بر روند طرح‌ریزی نقشه جامع کشور " برگزار شد، گفت: اگر امروز در دانشگاه‌ها‌ نتوانیم مدیریت را بیاموزیم در فردای جامعه هم نمی‌توانیم کارها را جلو ببریم که نیازمند تبیین نقشه راه کشور هستیم و این کار برای رسیدن به مقصد کار آسانی نیست.
وی افزود: هر فردی که قصد جامعه‌سازی را دارد باید یک مدل‌سازی انجام دهد و که این امر یک طرح‌ریزی استراتژیک است که یک دانش اتوپیایی است.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سطح برخی از مسئولان پایین‌تر از سطح مطلوب برای قرار گرفتن در یک سمت و پست است گفت: اگر امروز تراز ایران را 100 در نظر بگیریم، افرادی که در مسئولیت‌های مختلف حضور دارند تراز آنان 8 است و خیلی از مدیران ما به جای اینکه به جایگاهی که در آن قرار دارند زینت بدهند، از آن جایگاه زینت می‌گیرند به همین خاطر است که وقتی از آن پست و مقام کنار می‌روند محو می‌شوند.
عباسی با بیان اینکه باید به سمت جامعه آرمانی مهدویت حرکت کنیم گفت: باید جامعه‌ای را بسازیم تا حضرت ولیعصر آن را افتتاح کنند و این ما نیستیم که منتظریم، بلکه حضرت ولی عصر(عج) ‌منتظر ما هستند تا جامعه خود را به سطح اقبال از ایشان برساند و در زمان انقلاب اسلامی ایران امام راحل جامعه را یک قدم به سوی آن حضرت نزدیک کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از توقعات مقام معظم رهبری به طور خاص از دانشجویان است و آن توقعات را از مسئولین ندارند، گفت: در چهار سفر استانی اخیر، مقام معظم رهبری با بیان سخنانی در دانشگاهها اهداف کلی و حرکت کلان نظام را به سمت آینده و جامعه‌سازی را در نظر قراردادند که عبارت از مدیریت تحول، نقشه‌ جامع پیشرفت کشور، ‌تبیین ساز و کارهای عبور از نظریه‌های پیشرفت و توسعه غربی و نقد آنها و دست‌یابی به نظریه‌های جدید توسعه بود.
این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: یکی از دلایل مهم اینکه مقام معظم رهبری این سخنان را در جمع‌های دانشجویی بیان می‌کنند، آن است که بایستی آموزش نزدیک به 25 سال از اجرا جلوتر باشد، پس باید دانشجویان و محصلین از آنچه که امروز در حال اجرا است، بسیار فراتر باشند و شیوه عمل صحیح‌تری را اتخاذ کنند.
وی شرایط لازم برای دانشجویانی که قرار است هدایت فردای جامعه به آنها سپرده شود را از قول مقام معظم رهبری، فکر روشن‌، عزم راسخ، شجاعت و اخلاص دانست و افزود: اگر نظم و انضباط با این ویژگی‌های ممزوج نباشد، نمی‌توان کاری کرد و نقشه راه را فقط به وسیله جوانانی این گونه، می‌توان طرح ریزی کرد.
عباسی اظهار کرد: در حوزه‌ سیاست، نخبگان یا باید نظرگرا یا عمل‌گرا یا باید نهادگرا باشند به طول مثال مارکس در مدل کمونیستی نظرگرا، لنین عمل‌گرا و استالین نهادگرا بود که سعی در نهادینه کردن مدل نظام کمونیستی در سطح جامع را داشتند. به همین خاطر امام (ره) در نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ هم نظرگرا، عملگرا و هم نهادگرا بودند. یعنی نظریه ولایت فقیه را ارائه کردند و خود ایشان آن را پیاده و در جامعه نهادینه کردند. لذا تاثیرگذارترین انسان قرن بیستم، حضرت روح الله بود و امروز تاثیرگذارترین و مشهورترین در قرن بیست و یکم، مقام معظم رهبری هستند.
وی با اشاره به اینکه دولت خاتمی در پله اول متوقف شده بود، گفت: دولت هفتم و هشتم در بحث نظرگرایی فعالیت‌های بسیاری را انجام داد و آن دوران به عصر بهشت بحث های نظری معروف بود و بخاطر توقف دولت خاتمی بر پله اول، خود آنها نیز خودشان را نقد می‌کنند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی خطاب به دانشجویان گفت: باید موقعیت خود را نسبت به این سه ویژگی نظرگرایی، عملگرایی و نهادگرایی مشخص کنند و اگر سه نفر که هر کدام دارای یکی از این ویژگی‌ها هستند در کنار هم جمع شوند، یک حزب را تشکیل داده‌اند و برای رسیدن به این سه ویژگی هیچ دانشگاه و استادی وجود ندارد.
عباسی پرداختن به مبانی جامعه‌سازی را از اهم مسائل جامعه جهانی به خصوص ایران دانست و افزود: آمریکایی‌ها امروز در افغانستان مشغول ملت‌سازی هستند و در عراق و لبنان به دولت‌سازی مشغول هستند.
وی بابیان اینکه امروز آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد، گفت: آمریکا امروز در همه کشور‌ها خاورمیانه سایه ایران را می‌بیند به همین خاطر توانایی حمله به ایران را ندارد، لذا قطعنامه تصویب می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد