دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

اساس پروژه ناتوی فرهنگی حیازدایی است

سومین نشست ادواری هیات اسلامی هنرمندان در خانه هنرمندان،‌با موضوع «تبیین و بررسی مهندسی فرهنگی» و با سخنرانی حسن عباسی برگزار ش...

سومین نشست ادواری هیات اسلامی هنرمندان در خانه هنرمندان،‌با موضوع «تبیین و بررسی مهندسی فرهنگی» و با سخنرانی حسن عباسی برگزار شد.
در این نشست که جمعی از هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری بخصوص سینما حضور داشتند، عباسی با بیان مفاهیم پایه‌ای مهندسی سیستم‌ها به تحلیل مهندسی فرهنگی از دو دیدگاه سیستم‌های سنتی منابع قدرت و سیستم نوین سایبرناتیک پرداخته و ضمن بررسی و شکافت ساختاری هر دو سیستم یادآور شد که دوره منابع چهار گفته قدرت تمام شده است و آنچه که امروز فرهنگ و هنر را در می‌نوردد، سیستم سایبرناتیک است.
وی با اشاره به دو عنصر اساسی و پایه‌ای سیستم سایبرناتیک،‌یعنی تولید اطلاعات و تولید انرژی،‌نقش فرهنگ را در سیستم سایبرناتیک نقشی محوری دانسته و عنوان نمود که در سیستم سایبرناتیک و بررسی نارسایی‌های آن، سیستم انرژی، هر دو فرهنگند.
وی در ادامه با اشاره به ضعف‌های سیستم سایبرناتیک و بررسی نارسایی‌های آن،‌سیستم سایبرناتیک را در رساندن انسان به کرامت و رستگاری ناتوان دانسته و متذکر شد که ما باید با شناخت کامل از سیستم سایبرناتیک،‌سیستم جدیدی را بر اساس منابع دینی و فطری خودمان طراحی کنیم.
عباسی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالات هنرمندان و در توضیح ناتوی فرهنگی، آن را پدیده‌ای در داخل سیستم سایبرناتیک خوانده و گفت که اساس پروژه ناتوی فرهنگی حیازدایی است.
وی مباحث مقدماتی خود را با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا مهندسی فرهنگی ما قرار است بر پایه سیستم سنتی منابع قدرت، یعنی نتیجه‌گرا یا روند گرا باشد، یا بر پایه سیستم سایبرناتیک، تولید و صادرکننده اطلاعات و انرژی به پایان برسند.
در ادامه این نشست که سومین جلسه از سلسله نشست‌های ماهانه هیات اسلامی هنرمندان برای بررسی وضعیت فرهنگی کشور بود، جواد شمقدری مشاور رئیس جمهور در امور هنری نیز در سخنانی به بررسی وضعیت فرهنگی کشور پرداخت.
همچنین در تریبون آزاد جلسه چند تن از هنرمندان اندیشه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه فرهنگ و هنر را بیان کردند.
سید علیرضا سجادپور،‌ دبیر جلسه نیز ضمن بیان مطالب و اخبار ویژه‌ای در مورد فرهنگ و هنر،‌اعلام نمود که موضوع مهندسی فرهنگی قرار است در نشست‌های آینده که بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد پیگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد