دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

حسن عباسی:موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) باید از انحصار خارج شو

این پژوهشگر گفت: جریانی که خود را متولی اندیشه حضرت امام(ره) می داند،از اندیشه ایشان پاسداری و صیانت نمی کند...

این پژوهشگر گفت: جریانی که خود را متولی اندیشه حضرت امام(ره) می داند،از اندیشه ایشان پاسداری و صیانت نمی کند.

به گزارش شبکه ایران، دکتر حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز، ضمن انتقاد از رویه موسسه حفظ و تنظیم آثار امام (ره)، نزدیکی اعضای این موسسه به جناح اصلاحات را دلیل سکوت آنان در قبال اهانت های سروش نسبت به امام (ره) دانست.

وی با بیان اینکه هیچگاه نباید منتظر بود که مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) نسبت به انحراف فکری جریان دوم خرداد که امروز موسوم به رفورمیسم است و اینجا به آنها اصلاح طلب یا موج سبز گفته می شود، متعرض شود، اظهار داشت: این انحراف فکری ذاتی موج سبز و جریان رفورمیسم است.

عباسی در همین زمینه خاطرنشان کرد: مجموعه مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) در سال های اخیر نسبت به مواضع انحرافی سروش هیچگاه متعرض نشده و در دوره اخیر نیز که لحن سروش و همفکران او در اتاق فکر جنبش سبز در لندن و آمریکا، کاملاً به این معطوف شده است که مبانی ولایت فقیه و به طور مشخص آراء و عقاید و اندیشه های حضرت امام(ره) را به چالش بکشد، هیچگاه معترض نخواهد شد.

*جایی که سروش به سمت امام شمشیر می کشد، این موسسه سکوت می کند

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه به دلیل نزدیکی اعضای مؤسسه تنظیم و نشر حضرت امام(ره) به جریان اصلاح طلب، نباید منتظر این بود که نظر سروش و هر کس دیگر را به چالش کشانده و یا در رد آنها، از دیدگاه های حضرت امام(ره) مطلبی را تبیین کنند، تصریح کرد: بسیاری از دیدگاه های سروش و سایر این افراد، در تقابل با دیدگاه حضرت امام(ره) قرار دارد و در جایی هم که شمشیر سروش مستقیماً به سمت امام(ره) می رود، نباید منتظر موضع گیری این مؤسسه بود.

وی در همین زمینه اعلام کرد: اعتقاد این مؤسسه این است که اگر چیزی اقتدار جبهه موسوم به دوم خرداد یا اصلاح طلب را بشکند، نباید آن را فعلاً مطرح کرد، به همین دلیل نیز این مجموعه چنین کاری را نخواهد کرد.

عباسی در گفتگو با "شبکه خبر دانشجو" گفت: جریانی که خود را متولی اندیشه حضرت امام خمینی(ره) می داند، نه تنها از اندیشه ایشان پاسداری، صیانت و دفاع نمی کند؛ بلکه در بسیاری از مواقع نیز که به اندیشه امام(ره) تعرضی صورت می گیرد، حائلی در مقابل نیروهای با ارزش می شود که می خواهند به جریان معارض و معترض نقدی وارد کنند.

*دلسوزان انقلاب معتقدند تنظیم و نشر آثار امام(ره) باید از انحصار خارج شود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به واکنش سید حسن خمینی به مستند "شاخص" صدا و سیما خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروهای متدین و انقلابی دلسوخته به این نتیجه رسیده اند که باید مسئله نشر و تنظیم آثار حضرت امام(ره) را از حالت انحصار مجموعه مربوطه خارج کنند، به همین دلیل وقتی تلویزیون یکسری از دیدگاه ها و مواضع حضرت امام(ره) نسبت به سال های اول انقلاب را تحت عنوان برنامه «شاخص» تهیه کرده و در یک محدوده 10 روزه پخش می کند، با واکنش جدی مجموعه مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) روبه رو می شود.

عباسی افزود: این مؤسسه نه تنها تحریف عصر امام(ره) را مد نظر دارد؛ بلکه معتقد است امامی که می خواهیم ارائه کنیم باید یک امام سانسور شده ای باشد که فقط بگوییم امام رأفت صرف بود، یعنی هیچ بعد «اشدّاء علی الکفّار» امام(ره) را نشان ندهید، فقط بحث «رحماء بینهم» امام(ره) را نشان بدهیم.

وی در پایان خطاب به اعضای مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) گفت: شما بفرمایید چهره ای که 20 سال از امام ارائه کردید، فقط یک چهره مبتنی بر رأفت بود؛ اما حال می گوییم که حضرت امام(ره) نسبت به انحراف ها کوتاه نمی آمد و ذره ای از مواضع اسلام عقب نشینی نمی کرد، پس ثبات قدم و پایمردی و استقامت امام را چگونه باید نشان داد، برای همین منظور، دلسوزان انقلاب و متدینان به این فکر افتاده اند که باید این مؤسسه را از انحصار خارج کنند.

گفتنی است پیش از این نیز بسیاری از دلسوزان انقلاب و همچنین نمایندگان مجلس، ضمن انتقاد از رویه جناحی موسسه مذکور و به دنبال خارج ساختن انحصار نشر آثار امام از این موسسه، به فکر راه اندازی مرکز جدیدی متشکل از یاران دیرین امام(ره) برای ترویج اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بودند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد