دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

جبهه مقاومت جهانی را باید تشکیل دهیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن عباسی تحلیلگر مسائل استراتژیک عصر امروز در همایش جبهه مقاومت بین‌المللی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تقدیر از مقاومت ملت کوبا در مقابل جبهه استکبار اظهار داشت: امروز ملتهایی که می‌توانند در کنار هم برای مقاومت قرار بگیرند، متاسفانه پراکنده هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن عباسی تحلیلگر مسائل استراتژیک عصر امروز در همایش جبهه مقاومت بین‌المللی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تقدیر از مقاومت ملت کوبا در مقابل جبهه استکبار اظهار داشت: امروز ملتهایی که می‌توانند در کنار هم برای مقاومت قرار بگیرند، متاسفانه پراکنده هستند.
وی با بیان این که امنیت بعضی از محیط‌ها را باید در بیرون جستجو کنیم، افزود: عدالت در درون مرزها محقق نمی‌شود؛ مگر این که عدالت جهانی محقق گردد.
عباسی با بیان این که آمریکا هر سال کشورهایی از دنیا را تحریم می‌کند و این تحریم‌ها به امضای رئیس جمهورشان نیز می‌رسد، گفت: آمریکایی‌ها به خود اجازه می‌دهند که طرح‌هایی برای آینده کوبای پس از فیدل کاسترو،‌ ونزوئلای پس از چاوز و سوریه پس از اسد بدهند و حتی برای تجزیه ایران نیز طرح می‌دهند، اما کافی است کسی طرح آینده آمریکا را اعلام کند تا بلافاصله به او اتهام تروریست بزنند؛ از این‌رو امروز باید جنبش دانشجویی جهان جرأت داشته باشد که برای آینده آمریکا طرح بدهد؛ چرا ما برای تجزیه آمریکا طرح ندهیم.
وی ادامه داد: فیدل کاسترو که امروز در بیمارستان بستری است، مربوط به نسل قبل رهبران انقلابی است و نسل جدید مثل چاوز و مورالس فرزندان او هستند و به همین گونه تبلور انقلابیون مسلمان نیز امروز در فردی به نام نصرالله تجلی پیدا می‌کند.
این تحلیلگر مسائل استراتژیک با اشاره به اندیشه امام حمینی، جهان را به دو دسته مستضعف و مستکبر تقسیم کرد و اظهار داشت: وجه اشتراک همه ما از جمله ایران، کوبا، فلسطین، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا استضعاف است.
وی با بیان این که ممکن است مسلمان مستکبر هم داشته باشیم، مصر، اردن وعربستان را از جمله مثالهای مسلمان مستکبر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: چاوز برای ما مردمی‌تر و ضداستکبارتر است؛ چون در زمان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان سفیرش را از اسراییل فراخوان کرد، اما همین مصر، اردن و عربستان به اولمرت نامه نوشتند و از او درخواست کردند که حزب الله را از بین ببرد.
عباسی گفت: به عنوان شخصی آزاد که وابستگی جناحی ندارم، از دولت و مردم کوبا که در پرونده هسته‌ای از ایران حمایت کرده‌اند و از ونزوئلا که با تمام وجود در آژانس بین المللی انرژی اتمی در حمایت از ایران ایستاد، تشکر می‌کنم.
وی در ادامه سخنانش گفت:‌ جهان استکبار ما را تک محصولی می‌خواهد تا بتواند بر ما حکومت کند
و به همین دلیل اکنون که جهان استضعاف می‌خواهد محصول دیگری همچون انرژی هسته‌ای را در اختیار داشته باشد، فقط مستضعفین در حمایت از ما ایستاده‌اند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: به نظر ما چگوارا علی‌رغم آنکه مسلمان نبود، اما یک آزاده بود.
وی با اشاره به برخی صحبتهایی که مبنی بر فقر ملت کوبا توسط غربی‌ها مطرح می‌شود، افزود: ملت کوچک کوبا پشت سر چهل کشور انقلابی ایستاد و فقر امروز کوبا ناشی از فشاری است که جامعه استکباری به خاطر ایستادگی این ملت بر آنان تحمیل کرد.
عباسی ادامه داد: غربی‌ها به خاطر این که کوبایی‌ها را تحقیر کنند و بگویند که همه مشکلات این کشور به خاطر انقلابی بودنشان است، می‌گویند که بیشترین فحشا در این کشور وجود دارد اما اروپا و آمریکا که در تلویزیون‌هایشان هر ده دقیقه زنان فاحشه را تبلیغ می‌کنند، نمی‌توانند از این حرفها بزنند.
این تحلیلگر مسائل استراتژیک با تاکید بر ضرورت تحرک جبهه پایداری در برای هژمونی غرب گفت: چندی پیش جنبش عدم تعهد در کوبا با تمام توان از موضع ایران دفاع کرد اما دوره جنبش غیرمتعهدها تمام شده و باید یک جنبش غیرمتعهد جدید تشکیل شود؛ چون برخی از اعضای همین جنبش همسو با امپرالیسم آمریکا عمل می‌کنند.
عباسی تمدن، امپراطوری،‌امپریالیسم و هژمونی را چهار مرحله تشکیل استکبار عنوان کرد و با بیان استدلال‌هایی اظهار داشت: در سال 2035 در جهان 7 کشور در مرکز ثقل قرار دارند که از بین آنان فقط وضعیت سرمایه اجتماعی ایران است که مناسب خواهد بود و قطعاً‌ ونزوئلا نیز از آرژانتین و برزیل به سرعت پیش خواهد افتاد.
وی گفت:‌ در آینده برای اداره جهان تنها کشورهایی که امروز در جبهه مقاومت هستند، توانایی ایستادگی خواهند داشت؛ چون سایرین از نظر سرمایه اجتماعی با مشکلات اساسی مواجه هستند.
عباسی با اشاره به مثالهای متعدد درباره سلطه‌گری آمریکا و خوی تجاوزکارانه دولتمردان این کشور اظهار داشت: امروز برای آنان سخت است که ببینند کشورهایی مثل ایران، ونزوئلا، کوبا، سوریه و کره شمالی از دستشان در رفته و اگر در مکزیک و نیکاراگوآ نیز طرفداران این موج رای بیاورند،‌حیاط خلوت آمریکایی‌ها نیز از دست خواهد رفت و آنان دیگر نخواهند توانست جلوی این موج ایستادگی را که حاصل چهل سال مقاومت ملت کوبا است، بگیرند.
وی با اشاره به جزییات پیروزی‌های غرور آفرین حزب‌الله افزود: حزب‌الله همینه اسراییل را شکست و حرکت این جنبش نتیجه مدل پیروزی ملت ایران بود.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به این که کشورهای استکباری همچون آمریکا و انگلیس با دست اندازی به نقاط مختلف جهان خودشان را سر پا نگه داشته‌اند، اظهار داشت: امپراطوری جهانی دست و پای خودش را در کشور خود جمع کند تا ببیند آن‌وقت چقدر می‌تواند شکم مردمش را سیر نگه دارد.
عباسی پایه‌های دکترین جنبش مقاومت جهانی را عدالت جهانی، آزادی جهانی و مردم سالاری جهانی عنوان کرد و افزود: باید جبهه مقاومت جهانی را تشکیل دهیم تا با حاکم شدن عدالت جهانی حق مستضعفان محقق شود.
وی ماندن مردم کوبا و مقاومت در زیر فشارهای آمریکا را یک امداد الهی عنوان کرد و گفت: کوبا با 47 سال، ایران با 27 سال، کره با 53 سال، فلسطین با 60 سال و سایر کشورهای مقاوم پیشگامان جبهه مقاومت هستند که همه باید در یک آرایش زنجیره‌ای استکبار را تحت فشار قرار دهند.
وی اساسی‌ترین راهکارهای به چالش کشیدن آمریکا را توسط جبهه مقاومت جهانی انرژی، گمرک و مناسبات اقتصادی و تهاجم رسانه‌ای و اجتماعی عنوان کرد و با بیان این که ما نباید در این جبهه از آسیب شناسی یکدیگر غافل شویم، اظهار داشت: یکی از اشکالات کوبا این بود که دین را کنار گذاشت و از پتانسیل مذهب برای مقاومت بیشتر استفاده نکرد که دوستان کوبایی باید در این زمینه تلاش کنند.
عباسی ادامه داد: کوبا طرح استراتژیک بلندمدت برای خود اعلام نکرده که باید در این زمینه نیز اقدام کند تا دوستانش در این جبهه به آن کمک نمایند.
این تحلیلگر مسائل استراتژیک از کوبا خواست که برای بقای مدل اصیل زندگی خود مبارزه با مفاسد و جوان‌گرایی در سیستم اداره کشور اقدام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد