دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

عذر بدتر از گناه دکتر عباسی و سخنی با ایشان

دکتر حسن عباسی در گفت‌وگو با شبکه خبر دانشجو، اظهار داشت: من در دوره ای ممنوع التصویر شدم و با مسائلی که پیش آمد، خیلی خوشایند نبود که در این شرایط دوباره درگیر برنامه های تلویزیون بشوم.

دکتر حسن عباسی در گفت‌وگو با شبکه خبر دانشجو، اظهار داشت: من در دوره ای ممنوع التصویر شدم و با مسائلی که پیش آمد، خیلی خوشایند نبود که در این شرایط دوباره درگیر برنامه های تلویزیون بشوم.

وی با اشاره به تلاش و پیگیری دو ماهه بسیاری از مسئولان صدا و سیما و مجموعه برنامه «دیروز، امروز، فردا» برای حضور وی در این برنامه افزود: من همیشه عذرخواهی کردم و مرحله آخر با پیشنهاد یامین پور، مسئله به استخاره کشید که بد آمد و من نیز حضور در برنامه را از گردن خود ساقط کردم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با تأکید مجدد بر اینکه با حوزه صدا و سیما مشکل و مورد خاصی ندارم، اذعان داشت: اجازه بدهید همان طور که دلایل این عدم حضور را برای یامین پور نشکافتم، این موضوع برای دوستان دیگر نیز سربسته بماند.

عباسی تصریح کرد: هدفم این نبود که خود را سانسور کرده و موضع گیری نکرده و از بعضی مواضع در نظام دفاع نکنم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیشتر از 260 برنامه دانشگاهی داشتم، تصریح کرد: حجم گسترده برنامه های امسال به منظور شفاف کردن مسائل و مواردی که اخیراً صورت گرفت، بود، اما لزوماً مایل نبودم به صورت رسانه ای، بویژه تلویزیونی در این سلسله برنامه ها حضور داشته باشم که البته دلیل این امر برخی مسائل و دلخوری ها بود

=============================================
آنچه خواندید گزارشی بود که در فارس و رجانیوز درباره علت عدم حضور دکتر عباسی در صدا و سیما گفته شده اما در همین رابطه سخنی با دکتر عباسی دارم و فکر می کنم کسی که سالهاست در حوزه نقد مسائل مختلف کشوری و شخصیت های متفاوت سخن رانده و قلم زده  ، این حق را برای مخاطب عامی چون من که خصوصا چند سالی در جهت انتشار و اطلاع رسانی سخنان و اندیشه های ایشان از طریق همین وبلاگ فعالیتی در حد بضاعت اندک و بی مزد و منت خود دارم  را قائل شوند.
جناب دکتر سالهاست که در این وبلاگ وقت و هزینه می گذاریم تا شاید در شرایط سانسور و ممنوع التصویر شدن شما بتوانیم ادای دینی به شجاعت وصراحت شما کرده باشیم ؛
سالهاست که حرص می خوریم و روح و روانمان آزرده می شود که چرا شخصیتی با دامنه اطلاعاتی وسیع و حوزه عملکرد بالا و متفاوت را ؛ در مملکت اسلامی مان پرده نشین ، خانه نشین ، و ممنوع التصویر کردند؛
سالهاست که در همین وبلاگ تبلیغ مرکزی را می کنیم که مرکز فروش و گردآوری سخنرانی های شماست و در همین تلاش ، بارها و بارها از طریق خوانندگان متهم می شویم به منفعت طلبی ، گویی که از این تبلیغ نفعی مادی به ما می رسد ، حال آنکه تمام تلاش ما برای تبلیغ خرید محصولات صوتی و تصویری سخنان شما از آرمان سنتر تنها به دو دلیل است ؛ اول  بصیرت بخشی با انتشار سخنان شما و دوم به دلیل اینکه این مرکز حداقل برایش صرفه ای داشته باشد که به این کار همچنان ادامه دهد .
جناب دکتر روزهاست که هر بار که تلویزیون را باز می کنیم و شخصیت ها و نخبگان سیاسی را در تلویزیون می بینیم کلی حسرت می خوریم و آه می کشیم که جای شما در این برنامه ها خالی است که با استدلالهای علمی و مستند و مستدلتان در این فضای فتنه روشنگری کنید .
و بالاخره از زمان برنامه " دیروز ، امروز ، فردا " هر بار که این برنامه را می بینیم می گوییم کاش می شد از گردانندگان این برنامه تقاضا کنیم ، خواهش کنیم که از شما دعوت کنند تا با یکی از سبزها مناظره کنید که از نظر من و ما این مناظره چه بسا از مناظره دکتر احمدی نژاد و موسوی هم دیدنی تر و پربارتر باشد.
اما ناگاه در خبر می خوانیم که چندین بار از شما تقاضای حضور در صدا و سیما شده و  شما به دلیل مسائل ناخوشایند قبلی رد کرده اید ، برای برنامه  " امروز ، دیروز ، فردا " یا " طرحی برای فردا" از شما دعوت شده و شما استخاره کرده اید ، بد آمده و رد کرده اید .
جناب دکتر با تمام علاقه ای که به شما دارم و بارها گفته ام شما برای من نمونه مرد علم و عمل و ایمان هستید ، اما گمان نمی کنید که استخاره شما برای حضور ، عذر بدتر از گناه است؟ جناب دکتر مگر شما نبودید که می گفتید من مثل کسانی نیستم که تا بداخلاقی می بینند به خارج پناه می برند (قهر می کنند ) و من 4 سال دادگاه و خانه نشینی کشیدم اما نگذاشتم بیگانه از آن سوء استفاده کند . آیا فکر نمی کنید با عدم حضورتان و عدم روشنگری هم به نوعی باعث سوء استفاده دشمن می شوید ؟ آیا برای امری چنین مهم باید استخاره کرد؟
جناب دکتر شما در کلاسهای غرب شناسی تان می گفتید" غربیها همه چیز را به خودشان واگذار می کنند و ما ایرانیها همه چیز را به خدا ، که هر دو اینها بد است و باید طراحی ها و پیش بینی های لازم و عملیاتی را خودمان بکنیم و در ضمن خدا را هم فراموش نکنیم وبدانیم دستی بالای همه اینها هست ( نقل به مضمون ) " آیا این سخنان با استخاره شما برای حضور در برنامه سیما همخوانی دارد؟! آیا واگذاری چنین مطلب مهمی به دانه های تسبیح به نظر شما درست است؟  یا اصلآ چنین کاری نشانه ایمان است ؟
گفته اید در امسال 260 سخنرانی داشته اید ، گیرم در هر سخنرانی 500 نفر حضور داشته باشند و صحبتهای شما را بشنوند و هر کدام هم به 5 نفر آنها را منتقل کنند و از طریق انتشار محصولات صوتی و تصویری هم به همین تعداد از افکار و تحلیل های شما اطلاع پیدا کنند؛ سرجمع می شود یک میلیون و سیصد هزار نفر . اما با یک برنامه تلیزیونی شما حداقل پانزده میلیون نفر آنرا می بینند ، آیا این با آن قابل قیاس است؟!! آیا چنین تفاوت چشمگیری ، جای استخاره دارد؟!!
جناب دکتر عباسی هنگامی که در بحبوحه جنگ همین آقای موسوی استعفایش را برای امام فرستاد ایشان فرمودند "در زمانی که مردم حزب‌الله برای یاری اسلام، فرزندان خود را به قربانگاه می‌برند چه وقت گله و استعفا است" . جناب دکتر اکنون هم زمان جنگ است اما جنگ نرم ،و البته طبق گفته  شما ،جنگ نرم از جنگ سخت هم سخت تر است ، پس چه جای گله و شکایت است . فعلآ از فرصتی که در دستتان قرار گرفته اسفاده کنید . که به قول امام  " مکلف به تکلیفیم نه نتیجه ".

جناب دکتر امیدوارم متوجه باشید که حضور شما تا چه حد می تواند در روشنگری افکار عمومی ایران موثر باشد و  به وظیفه خطیرتان با حضور در این برنامه ها آگاه باشید و بسیار امید دارم که در تصمیم تان تجدید نظر کنید و  با حضور خود سطح و تراز فکری جامعه را بالا ببرید و  در عرصه فرهنگ و بصیرت بخشی هم پیشرو و تکاور باشید همچنان که در عرصه رزم بودید.

از شما دوستداران سخنان و اندیشه های دکتر عباسی خواهشمندم تقاضای خود را مبنی بر حضورشان در برنامه سیما خصوصآ برنامه طرحی برای فردا از طریق لینک سایت اندیشکده به اطلاع  ایشان برسانید

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 19:23

واقعا خسته نیاشید و با قدرت و به شیوه های مختلف و نوین ادامه بدید.اجرتون هم با خدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد