دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

دکتر حسن عباسی Dr Hasan Abbasi .ir

کاملترین سایت برای شناخت استراتژیست بزرگ جناب دکتر حسن عباسی / دانلود صوتی تصویری DrHasanAbbasi.ir

فشار آمریکا بر لیبرالهای داخلی برای تخریب روابط با آمریکای لاتین

به گزارش عدالتخانه، رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری پرنسا لاتینا(Perensa Latina) به تشریح اهداف جمهوری اسلامی ایران با کشورهای قاره آمریکای لاتین پرداخت...

... حسن عباسی در ابتدای این گفتگو بر لزوم آشنایی مخاطبان آمریکای لاتینی با وضعیت استراتژی در جهان کنونی و استراتژی قدرت های بزرگ تاکید نمود.
وی ضمن تشریح رویکرد استراتژیک دولت ایالات متحده آمریکا برای یکپارچه سازی جهان بر مبنای دو منبع "اطلاعات" و "انرژی" اضافه نمود: این دو منبع به مثابه مغز و قلب در ارگانیسم بدن انسان عمل می کنند که یکی حوزه تولید اطلاعات را مدیریت می کند و دیگری بر حوزه تولید انرژی در بدن تسلط دارد که آمریکایی معتقدند برای تثبیت حاکمیت تک قطبی، ناچار به در اختیار داشتن همزمان این دو منبع در جهان هستند.
عباسی با تشریح آخرین تحولات در حوزه ژئوپولیتیک عنوان نمود: آمریکایی ها با استناد بر تحلیل های دانشمندان متاخر علوم استراتژیک همچون مکیندر و آلفرد ماهان، با هدف تسلط بر قلب خشکی جهان یعنی آسیای مرکزی، در سال های پس از 11 سپتامبر به کشور افغانستان حمله کردند و سپس در اشتباه استراتژیک مجددی تصور نمودند که این قلب به منطقه عراق منتقل شده و درصدد تصرف و اشغال این کشور بر آمدند.
رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز افزود: در حقیقت دانشمندان و تئوری پردازان آمریکایی در هر دو مورد دچار اشتباه بزرگی شدند و اکنون به درستی دریافته اند که "هارت لند" (Heart Land) حقیقی در منطقه ایران و "هارت سی"(Heart See) حقیقی در سواحل حاشیه ای ایران واقع شده است. 
عباسی اضافه نمود: با توجه به اینکه ایران یک سوم اروپا وسعت سرزمینی دارد و 67 درصد انرژی جهان از حوزه پیرامونی آن تامین می شود، به مثابه قلب و مرکز تولید انرژی در جهان در مقابل آمریکا به مثابه مغز و مرکز تولید اطلاعات در جهان قرار دارد.
وی ادامه داد: بر این مبنا، آمریکایی ها به خوبی دریافته اند که هرگونه تعرض به این قلب انرژی جهانی، تاثیرات بسیار ناگواری را بر پیکره اقتصاد جهانی وارد خواهد نمود و با توجه به توان ایران نسبت به طولانی و فرسایشی نمودن جنگ احتمالی علیه خودش، هرگز فکر چنین اقدامی را به ذهن خود راه نخواهند داد و حداکثر اعمال احتمالی در بدترین حالت، بمباران نقاطی از خاک ایران خواهد بود.
رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با تعمیم این وضعیت به مناطقی جغرافیایی، لازمه موفقیت آمریکای لاتین را برخورداری از مغز و قلبی مستقل دانست که جدای از مناسبات با ایالات متحده قادر به تولید اطلاعات و انرژی باشند و این موضوع کلید موفقیت آنان در مسیر پیش رو می باشد.
وی اضافه نمود: چشم انداز مطلوب در افق سال 2035 میلادی در امریکای لاتین، برخورداری از دو کشور دارای قدرت فضایی، پنج کشور هسته ای، یک کشور دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد و لازم است 20 درصد حجم اقتصاد جهانی و همچنین 15 درصد تولید علم در جهان به این منطقه تعلق داشته باشد. 
حسن عباسی در ادامه با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین تاکید نمود: ایران با افزایش مناسبات با این کشورها درصدد گسترش روحیه "خود باوری" در این منطقه و مردمان آن است تا میراث مبارزان ارزشمندی همچون سیمون بولیوار و ارنستو چه گوارا به ثمر بنشیند.
وی اضافه نمود: امروز کاسترو، چاوز، مورالس، اورتگا و کوره آ در این مسیر خود باوری قرار دارند و آمریکایی ها از این اتفاق در حیاط خلوت خود بسیار ناخشنود هستند و درصدد جلوگیری از تداوم وضعیت فوق هستند.
عباسی تاکید نمود: در ایران هم نیروهای دست راستی و لیبرال از روابط با آمریکای لاتین بسیار ناراحت هستند و لذا سعی می کنند به انحاء مختلف و با عناوین گوناگون به این روابط خدشه وارد کنند.
وی افزود: آمریکایی ها هم به همکاران و عوامل داخلی و لیبرال ها فشار می آورند تا از حداکثر توان برای تخریب روابط ایران با کشورهای آمریکای بهره بگیرند.
حسن عباسی اضافه نمود: آمریکایی ها می بایست بابت دویست سال دخالت، غارت و کودتاهای متوالی در کشورهای آمریکای لاتین از ملت های این منطقه رسما معذرت خواهی کنند و همچنین خساراتی که در طول این سالیان طولانی به این کشورها وارد نموده اند جبران نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد